LOJZE LOGAR. Črne slike in Davidovi vrtovi (1980 – 1995)
12.11. 2020 – 30.12. 2020

Razstava del akademskega slikarja in grafika Lojzeta Logarja osvetljuje njegovo umetniško vlogo in likovno zapuščino v Pomurju. Logar je bil eden prvih vodij Razstavnega paviljona arhitekta Novaka, predhodnika Galerije Murska Sobota. V prvi polovici sedemdesetih let prejšnjega stoletja se je po opravljeni diplomi kot pomemben predstavnik druge generacije t.i. Ljubljanske grafične šole vrnil v Radence in kot ustanovni član skupine DHLM (Ladislav Danč, Štefan Hauko, Lojze Logar, Franc Mesarič) v pomurski prostor s svojimi pop art grafikami in slikami vnesel modernizem.

Razstava je nastala v tesnem sodelovanju z umetnikovo ženo in sinom ter umetnikovim dolgoletnim prijateljem, ljubiteljskim zbirateljem Rudijem Ringbauerjem. Jedro razstave predstavljajo dela, nastala po obdobju pop arta ter kratki konceptualni fazi: razstavljeni so temni gvaši v maniri action paintinga ter minimalistične Črne slike, ki jim sledi izrazito barvita in čutna serija slik in grafik Davidovi vrtovi, za katero je umetnik leta 1987 prejel nagrado Prešernovega sklada.

Kustosinja razstave: Irma Brodnjak Firbas

Lojze Logar, november 1983 (foto: Tihomir Pinter)

LOJZE LOGAR (1944, Mežica – 2014, Izola) Lojze Logar (1944, Mežica – 2014, Izola), dolgoletni profesor za grafiko, risanje in slikanje na ALUO v Ljubljani, je bil eden izmed najzanimivejših in samosvojih avtorjev, ki so se na slovenskem likovnem prizorišču pojavili ob koncu šestdesetih in v začetku sedemdesetih let preteklega stoletja, v času t. i. poparta. Rodil se je na Koroškem, mladost je preživel v Pomurju, zrela leta v Ljubljani, nazadnje pa je živel in umrl v Izoli. V projektu pregledne razstave celotnega umetnikovega opusa so se zato združile štiri institucije iz omenjenih regij (Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec; Galerija Murska Sobota; Zveza društev slovenskih likovnih ustvarjalcev, Ljubljana;  Obalne galerije Piran). Vsaka izmed razstav predstavlja eno zaokroženo ustvarjalno etapo, v celoto pa jih združujeta razstavni katalog in skupen promocijski program.

Logar je bil osrednja osebnost med likovniki, ki so izoblikovali našo različico poparta, poimenovano kar nova (ekspresivna) figuralika (razstava v KGLU). Kasneje se je preizkusil tudi na področju konceptualizma in radikalnega, koloristično bogatega ekspresionizma, v začetku osemdesetih let je nato skoraj povsem opustil novo figuraliko in začel ustvarjati v maniri minimalističnega črnočrnega slikarstva. Konec osemdesetih je zastavil svoj najobsežnejši ciklus Davidovi vrtovi (razstava v Galeriji Murska Sobota), v devetdesetih letih pa je z novim slogovnim pristopom začel razvijati ciklus slik Intermezzozoik in ga zaokrožil v seriji z naslovom Sarcophag(U.S.) (razstava v Obalnih galerijah). Predstavitev opusa zaključuje postavitev v galeriji ZDSLU v Ljubljani s predstavitvijo zadnjih del na papirju iz serije Angeli.